В поточному році у процедурі надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень запроваджено ряд новацій, передусім це онлайн сервіси для користувачів відповідних послуг.
В першу чергу запроваджено відкритість та доступність даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
З 1 жовтня 2015 року безпосередній доступ до даних Державного реєстру прав будуть мати посадові особи органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судів, органів внутрішніх справ, органів прокуратури, органів Служби безпеки України, адвокати, нотаріуси. Доступ таким користувачам надається на договірних засадах з адміністратором реєстру, яким є ДП «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України.
Вже зараз у пересічних громадян, представників юридичних осіб є можливість онлайн отримати інформацію про зареєстровані права на нерухомість, сплативши за допомогою електронних платіжних засобів 17 грн. Зазначена процедура встановлена постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», яка набула чинності 01.01.2016.
Такою послугою можливо скористатися через веб-сайт Міністерства юстиції України в рубриці «Електронні онлайн сервіси» з подальшим обранням функції «Кабінет електронних сервісів» та «Послуги надання інформації з державних реєстрів. Реєстраційні дії». Одночасно існує можливість у заявників онлайн переглянути стан розгляду державними реєстраторами тієї чи іншої заяви (запиту), переглянути той чи інший документ у сфері державної реєстрації прав.
Крім того, зазначена постанова встановлює, що рішення державного реєстратора, інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отримані в електронній та паперовій формі за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, мають однакову юридичну силу. Таким чином передбачено можливість отримання документів – рішення державного реєстратора, інформаційної довідки з Державного реєстру прав, не лише в паперовому вигляді, а й в електронному, зазначивши про це у відповідній заяві до органу державної реєстрації.
Ряд внесених змін стосуються процедури прийняття документів у сфері державної реєстрації прав, окрім державних реєстраторів прав, також посадовими особами органів місцевого самоврядування, адміністраторами центрів надання адміністративних послуг та нотаріусами, передачі таких документів органам державної реєстрації прав за місцем розташування нерухомого майна після проведення державної реєстрації прав, особливостей видачі таких документів як державними реєстраторами прав безпосередньо так і іншими уповноваженими особами заявникам, в паперовій або електронній формі за вибором заявника.

Менське районне управління юстиції

Рачков В.Ю.

 

Позначки: